De Belastingdienst terug naar het oude normaal? #daslief
Ouderwets of ‘het oude normaal’? Wilbert Nieuwenhuizen windt er in zijn Opinie voor NTFR geen doekjes om: de Belastingdienst verkeert in een crisis.
“De tijd van rechtvaardigheid, van de menselijke maat, moet terugkeren. Hoe beginnen we daarmee? Gewoon, door weer eens normaal tegen elkaar te doen. Door met elkaar in gesprek te gaan en te luisteren naar elkaar.
Zorg ervoor dat mensen elkaar weer kunnen spreken. Zorg ervoor dat de belastingambtenaar – die net zo gewoon is als u en ik – weer met ons in gesprek kan en ons wil helpen én kan helpen.
Zorg ervoor dat de belastingambtenaar niet meer in een keurslijf zit en niets mag. Geef hem de ruimte, geef hem de middelen.
Schaf die BelastingTelefoon af.
Zorg weer voor een telefonist bij het belastingkantoor en zorg dat die gewoon kan doorschakelen naar een collega op kantoor.
Zorg weer voor een echt bezoekadres.
Zorg ervoor dat iemand de tijd neemt voor de welwillende belastingplichtige.
Dat is niet ouderwets, dat is normaal.”
Lees verder:
https://www.ndfr.nl/content/NTFR2021-3851
Afbeelding: geralt via Pixabay
Zie origineel bericht op LinkedIn.